خواص گردو

خواص گردو :

خواص گردو

خواص گردو چیست؟

گردو فعالیت آنتی اکسیدانی بالاتری نسبت به سایر میوه های خشک دارد.این فعالیت ناشی از ویتامین E، ملاتونین و ترکیبات گیاهی به نام پلی فنول ها است که به ویژه در پوست گردو بسیار است.مطالعات نشان می دهد که خوردن یک گردو باعث جلوگیری از عوارض اکسیداتیو LDL میشود.

2. گردو دارای منبع فوق العاده گیاهی امگا 3:

گردو به میزان قابل توجهی امگا 3 نسبت به سایر میوه های خشک دارد.چربی امگا 3 از گیاهان، از جمله گردو، اسید آلفا لینولنیک (ALA) نامیده می شود. این یک چربی ضروری است، به این معنی که شما باید آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنید همچنین هر گرم ALA که در روز می خورید خطر ابتلا به بیماری قلبی را 10٪ کاهش می دهد.

3. موجب کاهش التهاب:

التهاب ریشه بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی است دیابت نوع 2، بیماری آلزایمر و سرطان، و… می تواند ناشی از استرس اکسیداتیو باشد. پلی فنول در گردو می تواند به این بیماری استرس اکسیداتیو و التهاب کمک فراوانی کند. یک زیرگروه از پلی فنول ها به نام ellagitannins ممکن است به باکتری های مفید در روده شما، تبدیل الاگیتانین ها به ترکیبات الیرولیتین ها را برای محافظت در برابر التهاب انجام دهد. ALA ، امگا3 چربی، منیزیم و آرژینین اسید آمینه در گردو التهاب را کاهش می دهد.

 


 

بیشتر بخوانید: نهال گردو

4. گردو برای سلامت بدن:

مطالعات نشان می دهد که اگر روده شما غنی از باکتری های پرورش دهنده سلامت و دیگر میکروب ها باشد، احتمال اینکه روده سالمی داشته باشید زیاد است. ترکیب ناسالم از میکروبیوت ها می تواند به التهاب و بیماری در روده و جاهای دیگر بدن کمک کند و خطر ابتلا به چاقی، بیماری قلبی و سرطان را افزایش دهد آنچه که می خورید می تواند به طور قابل توجهی بر میکروبیوت تاثیر بگذارد. خوردن گردو ممکن است یک راه برای حمایت از سلامت میکروبیوت ها و روده شما باشد.

5. گردو سرطان را کاهش می دهد:

تحقیقات نشان داده است که خوردن گردو ممکن است خطر ابتلا به سرطان های خاصی از جمله سرطان سینه، پروستات و کولورکتال را کاهش دهد همانطور که قبلا اشاره شد، گردو در پلی فنول ها غنی است. بعضی از میکروب های روده می توانند این ترکیبات را به ترکیبات به نام سنگ کلیه تبدیل کنند اورلیتامین می تواند خواص ضد التهابی در روده شما داشته باشد که ممکن است یکی از راه هایی باشد که خوردن گردو به حفاظت از سرطان کولورکتال کمک کند. اقدامات ضد التهابی اورلیلیت همچنین می تواند در مقابل سرطان های دیگر محافظت کند علاوه بر این، کلیه ها دارای خواص هورمونی هستند که آنها را قادر می سازد تا گیرنده های هورمون را در بدن شما متوقف کنند. این ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان های مرتبط با هورمون، به ویژه سرطان های سینه و پروستات کمک فراوانی کند.

6. پشتیبانی از کنترل وزن:

کالری گردو کم است اما مطالعات نشان می دهد که انرژی جذب شده از آنها 21٪ کمتر از حد انتظار است به علاوه، خوردن گردو حتی ممکن است به کنترل اشتها کمک کند.

7. کاهش خطر دیابت نوع 2:

یکی از دلایلی که گردو به خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مربوط می شود این است که گردو وزن را کنترل می کند. اضافه وزن باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت و قند خون می شود. با این حال، خوردن گردو ممکن است به کنترل قند خون توسط مکانیسم های فراتر از نفوذ خود در کنترل وزن کمک کند.در یک مطالعه کنترل شده در 100 نفر مبتلا به دیابت نوع 2، مصرف 1 قاشق غذاخوری روغن گردو در روز به مدت 3 ماه، در حالی که داروهای معمول دیابت و رژیم غذایی متعادل، همچنان باعث کاهش 8 درصدی قند خون در زمان ناشتا می شود.

8. گردو فشار خون پایین را کمک کند:

فشار خون بالا عامل مهمی برای بیماری قلبی و سکته مغزی است.برخی مطالعات نشان می دهد که خوردن گردو ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند، از جمله افرادی که فشار خون بالا دارند.

9.گردو از پیری سالم حمایت می کند:

همانطور که سن دارید، عملکرد بدنی خوب برای حفظ تحرک و استقلال ضروری است. یکی از چیزهایی که ممکن است به حفظ توانایی های جسمانی شما کمک کند، عادات غذایی سالم است.دانشمندان بیش از 18 سال است که بیش از 50،000 زن مسن، دریافتند که افرادی که دارای رژیم های غذایی سالم بودند، خطر ابتلا به اختلالات فیزیکی 13٪ کمتر داشتند. گردو در میان مواد غذایی که قوی ترین نقش را در رژیم غذایی سالم با وجود کالری زیاد، گردوها با ویتامین های ضروری، مواد معدنی، فیبر، چربی ها و ترکیبات گیاهی بسته بندی می شوند که ممکن است در حین سن شما مفید باشد.

10. پشتیبانی از عملکرد مغز خوب:

به نظر می رسد ممکن است فقط یک تصادف باشد که پوسته یک گردو مثل یک مغز کوچک باشد اما تحقیقات نشان می دهد که این میوه ی خشک واقعا برای ذهن شما مفید است مطالعات حیوانی نشان داده است که مواد مغذی در گردو، از جمله چربی های اشباع نشده، پلی فنل ها و ویتامین E، می توانند باعث کاهش آسیب اکسیداتیو و التهاب مغز شما شوند.
منبع : سورس کد
سایر مطالب این سایت :

فواید گیلاس چیست؟ _ نهال زردآلو  _ نهال هلو 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *