خواص گلابی

خواص گلابی 

خواص گلابی

خواص گلابی

  • خواص گلابی :

همه چیزهایی که باید درباره گلابی بدانید :

گلابی میوه خنک و شیرین با مرکز فیبر است. آنها غنی از آنتی اکسیدان های مهم، فلاونوئیدها و فیبر رژیمی هستند و همه این مواد مغذی را در یک بسته بدون کالری 100 کیلوگرمی بدون چربی ذخیره می کنند.
استفاده از گلابی ممکن است به کاهش وزن کمک کند و خطر ابتلا به سرطان، فشار خون بالا، دیابت و بیماری قلبی را کاهش دهد، در صورتی که به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم مصرف شود.
این مرکز اطلاع رسانی پزشکی امروزه بخشی از مجموعه مقالاتی درباره مزایای سلامتی غذاهای محبوب است. این یک اختلال تغذیه ای از گلابی و یک نگاه عمیق به مزایای ممکن بهداشت آن، چگونگی جلب گلابی بیشتر در رژیم غذایی و هرگونه خطرات احتمالی سلامتی مصرف گلابی را فراهم می کند.

فواید :

خوردن انواع میوه ها و سبزیجات به مدت طولانی با ریسک کمتری در ارتباط با تعدادی از شرایط سلامت همراه است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی مانند گلابی باعث کاهش چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و مرگ و میر کلی می شود، در حالیکه پوست رنگی سالم، افزایش انرژی و وزن کمتر را افزایش می دهد.

فیبر در گلابی ها :

گلابی غنی از آنتی اکسیدان های مهم، فلاونوئیدها و فیبر های رژیمی است. هیئت علمی غذا و تغذیه موسسه ملی پزشکی یک دستورالعمل مناسب مصرف (AI) برای فیبر را ایجاد کرده است. آنها توصیه می کنند که مردان زیر 50 سال مصرف 38 گرم در روز و زنان زیر 50 سال 25 گرم در روز مصرف کنند. برای بزرگسالان بالای 50 سال و برای مردان 30 گرم در روز و 21 گرم در روز برای زنان مصرف شود. موسسه ملی پزشکی  دریافتند که رژیم های غذایی حاوی 14 گرم فیبر برای هر 1000 کالری با کاهش قابل توجهی در خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 همراه بودند. ساده ترین راه برای افزایش مصرف فیبر، افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات است. فقط یک گلابی متوسط دارای 6 گرم فیبر، حدود 24 درصد نیاز روزانه برای یک زن زیر 50 سال دارد.

درمان دیورتیکولوزیس :

Diverticulitis زمانی است که انسداد کیسه هایی در روده بزرگ آلوده و یا ملتهب می شوند. تصور می شود که رژیم های غذایی با فیبر زیاد باعث افزایش غلظت پروتئین دیورتیکولیت توسط جذب آب در روده بزرگ می شود و باعث می شود حرکت روده راحت تر شود. خوردن یک رژیم سالم شامل مقدار زیادی میوه، سبزیجات و فیبر می تواند فشار و التهاب را در روده بزرگ کاهش دهد. اگرچه علت دقیق بیماری دیورتیکولار هنوز ناشناخته است، اما با رژیم کم فیبر همراه است.

کاهش وزن :

میوه ها و سبزیجات با فیبر بالا به شما کمک می کند تا به مدت طولانی تر احساس کنید و همچنین کالری کم است. افزایش مصرف فیبر با افزایش وزن در افراد چاق همراه است.

بیماری قلبی عروقی و کلسترول :

افزایش میزان فیبر در گلابی نشان داده است که سطح کلسترول را پایین می آورد. بررسی 67 آزمایش جداگانه کنترل شده نشان میدهد که حتی 10 گرم در روز در حال افزایش در مصرف فیبر باعث کاهش LDL و کلسترول می شود. مطالعات اخیر نشان داده است که فیبر رژیم غذایی حتی ممکن است در تنظیم سیستم ایمنی بدن و التهاب نقش داشته باشد و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های التهابی مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرطان و چاقی کمک کند.

دیابت :

رژیم غذایی با فیبر بالا دارای خطر ابتلا به دیابت و میزان قند خون در افراد مبتلا به دیابت است.

هضم :

محتوای فیبر در گلابی از یبوست جلوگیری می کند و به طور منظم برای یک دستگاه گوارش سالم کمک می کند.حرکات روده ای منظم و کافی برای دفع روزانه سموم از طریق صفرا و مدفوع ضروری است بنابراین گلابی حدود 84 درصد آب است که کمک می کند تا مدفوع را نرم کند و سیستم گوارش سم را از بین ببرد. گلابی حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها، از جمله ویتامین C و K و مس است. این مواد شیمیایی رادیکال های آزاد را از بین می برد و از سلول هایمان محافظت می کند.

منبع : source

سایر مقالات این سایت :

ویژگی های یک بذر خوب

انواع نهال زردآلو

جهت دریافت مشاوره و خرید با شماره های زیر تماس بگیرید :

دفتر: اورمیه میاندواب خ ۱۷شهریور نرسیده به تقاطع شهدا

تلفن تماس : 09141832393

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *